Els dies 8 i 9 d'octubre vam fer una sortida de 2 dies a Savassona dins l'assignatura de Seguretat i supervivència, on vam posar a prova tot el que hem anat experimentant a classe: nusos, passamans i reunions.

A les 12 del matí vam fer revisió de motxilles i tot seguit vam anar amb autobús fins allà. En aquesta sortida ens va acompanyar dos professors, en Pere i en Jordi. Quan vam arribar vam portar tot el material fins al lloc on faríem el bivac, un cop allà vam decidir on dormir amb les lones. Vam tenir problemes a l'hora de saber com posar la lona i no sabíem ben bé quina forma donar-li, al final vam fer la distribució de paret i rampa i a la nit no vam tenir cap mena de problema, quan vam acabar, vam anar a dinar, mai havia fet servir el fogonet i va ser una experiència bona. Quan vam acabar ens vam dividir en dos grups i vam seguir practicant els nusos i reunions. En el meu cas hem va ser molt difícil fer el ballestrinque.

En parelles ens havíem de gravar fent els nusos i reunions, va ser molt divertit fer els vídeos, jo vaig fer un vídeo del nus de cua de vaca i una reunió, després de fer els vídeos vam fer un canvi de grup i ens va tocar fer un passamà on ens havíem de gravar fent el passamà. Ami no hem va sortir gaire bé, ja que no sabia fer bé el nus de ballestrinque, després de gravar tots els vídeos era hora de fer l'examen tant de passamà com de nusos. Quan vaig fer l'examen de passamà no hem va sortir gens bé i en Pere hem va ajudar a fer el nus de ballestrinque, després va tocar fer l'examen de nusos que diria que els vaig fer bé. Després de tot això, ens van deixar 30 minuts lliures per fer el que volguéssim.

Va arribar l'hora de sopar, però abans vam fer un foc i vam fer servir el frontal. Després de sopar vam anar a fer una sortida a Sant Feliuet i vam fer un taller de les estrelles, allà vaig a aprendre que es pot veure Mart des de la terra. Vam baixar i va arribar l'hora d'anar a dormir, al principi s'hem feia "estrany" dormir allà, ja que mai havia fet un bivac, jo hem vaig aixecar a les 7.30 i tot seguit vaig anar a esmorzar, després d'esmorzar vam anar a fer ràpel, era el primer cop i m'ho vaig haver de pensar molt abans de fer el ràpel, en Pere ens va assegurar en 2 arbres i vaig ser dels últims en fer el ràpel, primer vaig aprendre com baixar però quan estava a punt de baixar estava molt nerviós però al final vaig començar a baixar i tot va sortir bé. En aquesta sortida he après a fer moltes coses de supervivència.

Biel Pinto

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència i els nostres serveis Més informacio