Planificació

L'organització pretén participar en els propers anys de programes de mobilitat KA1 tant d'alumnat com de professorat. El flux de mobilitat programat seria el següent:

  • 2021-2022: 15 alumnes d'enviament, 15 d’acollida i 5 de pràctiques.
  • 2022-2023: 20 alumnes d'enviament, 20 d’acollida i 10 de pràctiques.
  • 2023-2024: 20 alumnes d'enviament, 20 d’acollida, 10 de pràctiques i 1 professor d’acollida.
  • 2024-2025: 25 alumnes d'enviament, 20 d’acollida, 10 de pràctiques, 1 professor d’acollida i 1 professor d'enviament.
  • 2025-2026: 30 alumnes d'enviament, 20 d’acollida, 10 de pràctiques i 1 professor d'acolliment.
  • 2026-2027: 30 alumnes d'enviament, 20 d’acollida, 10 de pràctiques i 1 professor d'acolliment. A això se sumen 25 alumnes internacionals per fer el grau superior del tot a la institució.

 

Mobilitats

Descripció de la mobilitat d'alumnat: abans de la mobilitat es contactarà amb la institució d'acollida i el coordinador de mobilitat anirà a fer una visita per assegurar-ne el funcionament. Se signarà un acord d’aprenentatge amb tots els detalls de la mobilitat i la distribució de les tasques de l’organització d’acollida i la tramesa. S'hauran de definir els mòduls professionals a treballar durant la mobilitat; la durada d'aquesta amb el total de dies, l'inici i la finalització; l'organització de l'estada i els viatges en cas que l'alumne sigui menor d'edat; la metodologia d’ensenyament-aprenentatge i els criteris d’avaluació. El participant també haurà de signar l'acord d'aprenentatge. Un requisit per formar part d‟una mobilitat és participar de les classes d‟anglès preparatòries ofertes gratuïtament pel centre sol·licitant. Durant la mobilitat, l'alumne tindrà seguiment per part d'un professor assignat de l'escola d'acollida, un alumne de l'escola d'acollida el guiarà en els assumptes pràctics del dia a dia i el coordinador de mobilitat parlarà amb el participant per missatgeria instantània o videotrucada. Després de la mobilitat, l'alumne haurà de lliurar una memòria de la seva experiència internacional i fer un examen de competència lingüística, que es compararà amb el nivell anterior a la mobilitat.

Descripció de la mobilitat d’alumnat en pràctiques: les pràctiques de l’alumnat participant seran organitzades per l’organització d’acollida, amb la supervisió del coordinador de mobilitat i el coordinador de pràctiques. L'alumnat haurà de signar un acord de pràctiques juntament amb l'escola d'enviament, la d'acollida i l'empresa on es faran les pràctiques. Abans de la mobilitat s'haurà treballat amb l'alumnat preparant-lo amb classes d'anglès encarades a l'àmbit professional de l'esport i l'activitat física. Durant la mobilitat, tant el centre d'enviament com el d'acollida faran un seguiment a l'alumnat, en el cas del centre associat ho farà presencialment, mentre que l'escola d'enviament ho farà virtualment. Després de la mobilitat, l'alumnat farà un lliurament de la memòria de pràctiques i farà un examen de competència lingüística per analitzar el progrés en l'aprenentatge de l'idioma durant la mobilitat.

Descripció de la mobilitat de professorat: el professorat participant de la mobilitat haurà de complir els requisits necessaris per assolir els objectius d'internacionalitzar la institució i els més específics segons el context de la situació en concret. Un cop informat dels objectius que s'han de complir, el professorat d'enviament rebrà classes d'anglès i un temps addicional en el seu horari per preparar la mobilitat. Caurà sobre la responsabilitat del professor preparar les classes que durà a terme al país de destinació, no obstant, el coordinador de mobilitat supervisarà la seva feina. Durant la mobilitat, el coordinador estarà en contacte amb el participant, fent una videotrucada mensualment. També us posareu en contacte amb l'adreça del centre d'acollida, assegurant-vos que tot funciona correctament. Després de la mobilitat, el participant lliurarà una memòria i un seguit de propostes didàctiques per implementar al centre sol·licitant.

Descripció de l'associate degree per a alumnat internacional: a través de les diferents mobilitats, es preveu guanyar experiència en l'educació de l'àrea de l'esport i l'activitat física, i així poder dissenyar un associat degree encarat a formar alumnat provinent de diferents nacionalitats.

 

Estratègia d’internacionalització

L'estratègia d'internacionalització de l'organització sol·licitant es divideix en tres etapes diferenciades pel nivell d'implicació com a organització:

  • Etapa 1: Projectes KA1 amb alumnat d’acollida i enviament.
  • Etapa 2: Projectes KA1 amb alumnat i professorat d’acollida i enviament.
  • Etapa 3: Projecte d'escola en oferir un associate degree (short cycle) internacional.

Totes les etapes van d'acord amb els objectius d'internacionalització de la institució i segueixen els principis Erasmus.

 

Objectius

  • Objectiu 1: Formar l'alumnat des d'una perspectiva internacional, mitjançant mobilitats i treball cooperatiu amb centres homòlegs d'Europa, perfeccionant les competències per al futur laboral.
    L'objectiu vol donar resposta a la demanda creixent de professionals en l'àmbit que siguin capaços de dur a terme treball transfronterer. Sense experiències a l'estranger és molt difícil que els estudiants puguin desenvolupar competències internacionals, i sense aquestes altres graduats accediran a llocs de treball abans que ells.
  • Objectiu 2: Donar oportunitats equitativament per a l'experiència internacional independentment dels recursos econòmics de l'alumnat i incloent-hi aquells amb necessitats educatives especials.
    El nostre centre acull alumnes de centres residencials d’acció educativa i altres perfils amb recursos econòmics limitats. L'alumnat procedent d'aquests contextos no ha pogut participar d'experiències internacionals i per donar-los l'oportunitat calen fons. Se'ls reservarà un 10% de les places sol·licitades. D'altra banda, també tenim un gran nombre d'alumnat amb necessitats educatives especials, al qual es vol incloure en el projecte i proporcionar experiència internacional. A aquest perfil, se us reservarà un 20% de les places sol·licitades. Es requerirà un pla d’acció especial consensuat amb l’escola associada, adaptant allò necessari per donar una educació equitativa a l’alumne amb NEE. Amb els que provenen de contextos desafavorits, se us farà un seguiment diari a través de missatgeria instantània.
  • Objectiu 3: Utilitzar els ECTS per avançar en la internacionalització de l'organització, fent servir els learning outcomes com a base d'equivalències entre institucions i aprofitant la cooperació per establir millores educatives.
    El nostre centre vol establir relacions cooperatives transfrontereres i així progressar en la formació que oferim a l'alumnat. Tenim la necessitat de tenir aspectes diferencials, i la internacionalització respon directament a això, ja que a la nostra branca educativa de l'esport seríem pioners a la zona. D'altra banda, aquest objectiu també respon a la necessitat de ser capdavanters en recursos educatius i mètodes d'ensenyament-aprenentatge. Estem segurs que la cooperació amb altres centres europeus comportarà millores educatives en veure altres models d'educació. Aquestes xarxes estables també s'enfortiran a través de treballar mitjançant els learning outcomes, que facilitaran les mobilitats d'estudiants i el futur internacional de l'escola.
  • Objectiu 4: Oferir un associate degree a alumnat internacional a la branca de l'activitat física i l'esport, amb EQF 5 i amb possibles convalidacions en graus universitaris.
    A través de l'experiència internacional adquirida es vol implementar el grau que impartim d'ensenyament i animació socioesportiva com a associate degree. D'aquesta manera, l'organització estaria arribant a un nou perfil d'estudiants i es preveu que hi hauria demanda ja que, segons la plataforma Eurydice, ja que es té en bona consideració obtenir un associate degree.

 

Seguiment i avaluació dels objectius

  • Objectiu 1: El progrés es podrà avaluar en tres fases: abans, durant i després de l’experiència internacional.
    Abans: es valorarà la competència de comunicació internacional mitjançant proves lingüístiques d’anglès.
    Durant: professorat de l'organització sol·licitant com de la d'acollida, avaluaran la cooperació entre alumnes de països diferents, determinat prèviament per un acord de formació (Learning Agreement). També es definiran els criteris d’avaluació mitjançant una rúbrica amb indicadors del nivell de competència per cada resultat d’aprenentatge establert.
    Després: a curt termini, s'avaluarà la competència lingüística dels participants, comparant-la amb la manera com era abans de la mobilitat. També es faran enquestes de satisfacció, entrevistes personals i es lliurarà una memòria de l'experiència Erasmus. A llarg termini, es farà un estudi d’ocupació, i s'analitzarà el % de participants que ha tornat a estudiar a l'estranger.
  • Objectiu 2: S'analitzarà el percentatge d'alumnat amb necessitats educatives especials i els que vénen de contextos amb recursos econòmics limitats que hagin participat de la mobilitat.
  • Objectiu 3: S'avaluarà a través de:
    Recollir les millores educatives fruit del treball cooperatiu transfronterer entre institucions.
    Analitzar si els resultats d’aprenentatge (knowledge, skills, competències) han funcionat per a la unificació de criteris a l’hora de programar la mobilitat i avaluar els continguts impartits durant aquesta.
    Presentar els resultats d’aprenentatge a les organitzacions governamentals pertinents per a la seva aprovació.
  • Objectiu 4: S'analitzarà el nombre d'alumnat interessat a cursar l'associate degree de diferents VET schools, després d'obrir inscripcions s'analitzarà el nombre d'alumnes matriculats i un cop finalitzat el short cycle, es farà un estudi d'ocupabilitat i futur acadèmic.

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència i els nostres serveis Més informacio